توتون یکی از محرک‌هایی است که بوی بسیار خوشی دارد و زمانی که بوی آن به مشام می‌رسد حس خوبی را به وجود می‌آورد. بسیاری از افراد تمایل دارند که به دنبال خوشبوکننده‌هایی بروند که بوی انواع توتون دارد و این بو می‌تواند خاطرات و احساسات خوشی را برای آنها تداعی کند. توتون و تنباکو دو مفهومی هستند که این روزها زیاد آنها را می‌شنویم. اما ممکن است این سوال برای شما بیاید که فرق توتون و تنباکو چیست.

تفاوت توتون و تنباکو

بهتر است بدانید که توتون گیاهی است که برگ‌های پهنی دارد و ارتفاع آن به بیش از 2 متر می‌رسد. از طرف دیگر، تنباکو برگ‌های خشک شده توتون است که در سیگار یا پیپ مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع زمانی که صحبت از فرق توتون و تنباکو می‌شود، باید بدانید که تنباکو مدل پردازش یافته توتون است که افراد سیگاری یا کسانی که به دنبال دخانیات هستند آن را استفاده می‌کنند.

توتون چیست؟

قبل از آنکه به فرق توتون و تنباکو بپردازیم، بهتر است ابتدا توتون را معرفی کنیم. توتون گیاهی است که برگ‎های پهن، خمیده و قلبی دارد. این گیاه متعلق به کشورهای آمریکای جنوبی است که این روزها در بسیاری از کشورها کشت می‌شود. کشورهایی که دارای آب و هوای گرم هستند، برای رشد توتون گزینه مناسبی هستند. کشت توتون نیازمند مراقبت‌های خاصی است و باید محیط لازم برای رشد آن وجود داشته باشد.

فرق توتون و تنباکو

فرق توتون و تنباکو در میزان نیکوتین

نیکوتین ترکیب آلی نیتروژن‌دار است که مصرف مکرر آن اعتیادآور است. توتون و تنباکو حاوی مقادیر زیادی نیکوتین هستند و زمانی که استعمال می‌شوند، باعث می‌شوند که فرد به آنها وابستگی پیدا کند و گاهی ترک آنها دشوار است. به همین دلیل، توصیه می‌شود قبل از استفاده از این محصولات به این مسئله توجه داشته باشید و آنها را به صورت مکرر استفاده نکنید. زیرا نیکوتین به مرور زمان به سلول‌های قلب و مغز آسیب وارد می‎کند و می‌تواند مشکلات ریوی را به وجود بیاورد. 

انواع توتون

توتون‌های متعددی در بازار موجود هستند که هر یک دارای ویژگی‌های خاصی هستند. انواع توتون‌ها به شرح زیر هستند:

  • توتون پیپ مک بارن
  • توتون پیپ پترسون
  • توتون پیپ دانهیل
  • توتون پیپ پاسارگادتاباک
  • توتون پیپ کاپیتان بلک
  • توتون قلیان خوانسار
  • توتون قلیان برازجان
  • توتون سیگار پادشاه ترکیه
فرق توتون و تنباکو

اکنون که به فرق توتون و تنباکو پی برده‌اید، ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که بهترین توتون بازار کدام است. در این رابطه، سلیقه شخصی بسیار مهم است و شما باید به این مسئله توجه داشته باشید که کدام توتون می‌تواند پاسخگوی نیازهای شما باشد.

انواع تنباکو

تنباکو نیز در طعم‌ها و مدل‌های متفاوتی در بازار موجود است که لیست آنها به شرح زیر است:

  • تنباکو نارگیل 
  • تنباکو دو سیب آلبالو 
  • تنباکو پرتغال انبه آلبالو
  • تنباکو دارچین 
  • تنباکو انگور سیاه
  • تنباکو دو سیب 
  • تنباکو گریپ فروت ،هلو بربری 

هر تنباکو احساس متفاوتی را در افراد به وجود می‌آورد. همچنین، باید بدانید برخی از تنباکوها بسیار سنگین هستند و برای کسانی که به دنبال دود غلیظ نیستند، نمی‌توانند از آنها استفاده کنند. بنابراین، توجه به ترجیحات فردی اهمیت بسیار زیادی دارد.

خواص تنباکو و و خواص توتون

فرق توتون و تنباکو این سوال را برای شما به وجود می‌آورد که خواص تنباکو و خواص توتون چیست. تنباکو تنها برای استعمال دخانیات نیست و می‌تواند خواص درمانی نیز داشته باشد. اگر خاکستر تنباکو را با روغن گل سرخ ترکیب کنید، می‌تواند برای درمان جوش‌ها مناسب باشد. همچنین، خاکستر تنباکو برای درمان تنباکو گزینه خوبی خواهد بود. دود تنباکو یک ضدعفونی کننده قوی است. از این گیاه می‌توان برای درمان مار گزیدگی، اسهال و درمان سردرد استفاده کرد.

فرق توتون و تنباکو

در ادامه پرداختن به فرق توتون و تنباکو، باید خواص توتون را نیز معرفی کنیم. توتون می‌تواند برای رفع ناراحتی مفاصل، بی حسی اعضای بدن و رفع سردرد گزینه مناسبی باشد. برخی از مطالعات نشان داده‌اند که استفاده از توتون برای درمان روماتیسم مفید است.

آیا برند تنباکو در زمان خرید مهم است؟

تولید کنندگان تنباکو در زمان پردازش توتون، هر یک تغییرات خاصی را در توتون به وجود می‌آورند و این تغییرات می‌تواند بر خواص تنباکو اثر بگذارد. بهتر است قبل از خرید تنباکو به مشخصات آن توجه داشته باشید و موارد مهمی از جمله محتوای نیکوتین را بررسی کنید. همچنین، به این مسئله توجه کنید که کدام افزودنی‌ها در تنباکو به کار رفته‌اند و آنها را با توجه به سلیقه خود انتخاب کنید.