پیپ و سیگار دو نوع مختلف از روش استعمال توتون و تنباکو هستند و هر یک می‌توانند تجربه خاص و منحصر به فردی باشند. یکی از مواردی که در زمان استفاده از هر روش باید به آن توجه داشته باشید، فرق توتون پیپ و توتون سیگار وجود دارد. یک فرق اصلی یا تفاوت توتون پیپ و توتون سیگار این است که معمولا توتون‌های به کار رفته در پیپ ملایم‌تر و سبک‌تر هستند و می‌توانند احساسی متفاوت از سیگار را به وجود بیاورند.

فرق توتون پیپ و توتون سیگار

نوع توتون سیگار

توتون‌های موجود در سیگار معمولا دارای برش ریزی هستند. این توتون‌ها با افزودنی‌های متنوعی از جمله گلیسیرین، شکر و طعم‌دهندگان ترکیب می‌شوند تا طعم ثابتی را در سیگار به وجود بیاورند. این مسئله در فرق توتون پیپ و توتون سیگار بسیار مهم است.

فرق توتون پیپ و توتون سیگار

میزان افزودنی‌هایی که در هر سیگار به کار می‌رود، از برندی به برند دیگر متفاوت است و افراد باید قبل از خرید سیگار، میزان افزودنی‌ها را بررسی کنند. در توتون سیگار، برگ‌های تنباکو به کار می‌روند تا هم بتوانند طعم خاصی را در آن ایجاد کنند و هم قدرت سوخت توتون را بالا می‌برند.

نوع توتون پیپ

توتون‌هایی که در پیپ بکار می‌روند، درشت‌تر از توتون‌های به کار رفته در پیپ هستند و قطعات بزرگ تنباکو در آنها به خوبی قابل مشاهده است. در این توتون‌ها طعم‌دهندگان طبیعی مانند میوه، ادویه یا وانیل به کار می‌روند تا طعم آن را تغییر دهند.

فرق توتون پیپ و توتون سیگار

البته باید بدانید که یک فرق توتون پیپ و توتون سیگار این است که ممکن است به توتون پیپ هیچ طعم‌دهنده‌ای اضافه نشود تا طعم متفاوت توتون حفظ شود. درشتی توتون‌های پیپ باعث می‌شوند که دود تولید شود و منافذ پیپ مسدود نمی‌شوند. توتون‌های پیپ معمولا مرطوب‌تر هستند و همین امر به آنها کمک می‌کند تا کندتر بسوزند و دود معطرتری را تولید کنند.

نیکوتین توتون پیپ بیشتر است یا سیگار؟

نیکوتین مهمترین ماده‌ای است که در توتون‌ها وجود دارد و عامل اعتیاد به آنها به شمار می‌رود. به همین دلیل، افزایش اطلاعات در رابطه با میزان نیکوتین پیپ و سیگار بسیار مهم است. فرق توتون پیپ و توتون سیگار این است که نیکوتین موجود در پیپ بیشتر از سیگار است. البته باید بدانید که این اصل ثابت نیست و برخی از برندها توتون‌هایی با محتوای پایین نیکوتین به بازار عرضه می‌کنند که شما می‌توانید آن را بر روی بسته‌بندی مشاهده کنید.

فرق توتون پیپ و توتون سیگار

فرق توتون پیپ و توتون سیگار در زمان کشیدن

برای استفاده از پیپ یا سیگار می‌توانید روش‌های مختلفی را به کار ببرید. پیپ در انواع مختلفی در بازار موجود است. بهترین پیپ معمولا از چوب طبیعی ساخته می‌شود و به سوخت بهتر توتون کمک می‌کند. همچنین، شما می‌توانید در صورت تمایل سیگار را به صورت دستی درست کنید و توتونی را که مورد علاقه‌تان است در آن قرار دهید.

فرق توتون پیپ و توتون سیگار

موارد مهم در زمان انتخاب توتون 

مهم نیست که می‌خواهید برای پیپ توتون انتخاب کنید یا برای سیگار! مسئله مهم این است که در این مسیر به برخی از نکات توجه داشته باشید تا بتوانید توتون را بخرید. این نکات به شرح زیر هستند:

  • در زمان خرید توتون به برند توجه کنید و اطمینان داشته باشید که این برند معتبر است.
  • قبل از خرید محتوای نیکوتین توتون‌ها را بررسی کنید و آنها را بر اساس تمایل خود خریداری کنید.
  • برخی از توتون‌ها دارای مواد افزودنی زیادی هستند و برخی از توتون‌ها از مواد افزودنی کمتری استفاده می‌کنند. بنابراین، باید در زمان خرید میزان مواد افزودنی را بررسی کنید و بهتر است به سراغ توتون‌های بروید که میزان افزودنی‌های آنها زیاد نیست.